woensdag 22 mei 2013

Kokos merenque

Sorry sorry! ik heb het zo druk gehad dat ik nog geen eens tijd heb gehad om te bloggen. En daardoor loop ik nu hopeloos achter met mijn koekjes inspiratie:( Dus hier maar weer is een lekker koekjes recept!

Dit keer een recept voor kokos merenque wat ik van de week op stage heb gemaakt. Ze vielen erg in de smaak! Het is een recept van de weight watchers. En nee daar doe ik niet aan mee:) maar een bezoeker had dat kookboek.


ingredienten voor +/- 20 koekjes:


90 gram kokosrasp

2 eiwitten

90 gram poedersuiker

2 koffie lepels kaneelpoeder

bereiden:

Rooster de kokosrasp zonder olie of boter goudbruin in een koekenpan. Klop het eiwit stijf en roer er de suiker op de hoogste stand geleidelijk aan door. Schep de kokosrasp voorzichtig door de eiwitsneeuw.

Maak met behulp van 2 koffielepels 20 eiwit hoopjes op een met een bakvel bekleede bakplaat. Bak de merenques 20-25 minuten in het midden van een voorverwarmde oven op 160 °C. Bestuif met het kaneelpoeder en serveer.


Variant:

Deze merenque kan ook met noten bereid worden. Neem daarvoor 65 gram gemalen hazelnoten en 1 koffielepel aardappelzetmeel en roer dit door het eiwit inplaats van de kokosrasp. Bak zoals hierboven beschreven.


 


 

1 opmerking: