maandag 13 mei 2013

Koekjes swap! Doe nu mee:)

Nou na het gister nagevraagd te hebben zijn we al met zijn drieën om te swappen. Hartstikke leuk dus ik ga gewoon de swap organiseren!


Wat houd de koekjes swap in??

Iedereen die zich heeft aangemeld krijgt 1 swappartner. Je stuurt naar je swappartner 1 brievenbusdoosje met zelfgemaakte koekjes ( gedecoreerd of niet naar keuze) Samen met het recept van de desbetreffende koekjes.

Je krijgt natuurlijk ook zo een zelfde doosje met handgemaakte koekjes + recept terug gestuurd.

Dus wil je mee doen??

Stuur dan jouw :

Naam
Adres
Mail adres
en eventueel blog ( er doen ook dames mee zonder blog!:)

Dan zet ik je op de lijst!

 

Inschrijven kan tot 27Mei Daarna maak ik de swappartners via mail bekent.


Je kan mailen naar het volgende mail adres :

denisetaart-enzo@hotmail.nl

De koekjes moeten dan uiterlijk voor 1 Juli verzonden zijn. Dus je hebt de hele maand Juni om je koekjes te bakken en verzenden:)

Een banner op je blog is zeker niet verplicht maar vind ik wel heel leuk :)

En omdat ik zo enthousiast ben over de koekjes swap zal ik vanaf vandaag tot de aankomende twee weken elke dag wat koekjes inspiratie posten.

Kan je al niet wachten klik dan meteen hier. Voor mijn koekjes board op pinterest.

En dan hier maar meteen de eerste koekjes inspiratie:

Een makkelijk recept voor spritsen!

Utrechtse spritsen:

Roomboter spritsen

Ingrediënten:

1 ei, losgeklopt
380 gram zachte boter
200 gram witte bastardsuiker
5 gram zout
15 gram vanille
250 gram patentbloem, gezeefd
250 gram Zeeuwse bloem, gezeefd

bereiden:

Roer het ei met de boter romig. Roer de bastard suiker, het zout en de vanille suiker erdoor. Kneed de beide soorten bloem erdoor. Wrijf het deeg op een met bloem bestoven werkvlak met de handpalmen goed door tot het soepel en glad is. Doe het deeg over in een spuitzak met een grote gekartelde spuitmond ( maat 12) en spuit het deeg in een lange zigzag vorm op een met bakpappier beklede bakplaat. Bak de spritsen ongeveer 15 minuten in een voorverwarmde oven van 175 °C. Snijd ze direct na het bakken in stukken van 3 cm lang.


Hoop dat jullie er wat aan hebben !


4 opmerkingen:

  1. Leuk hoor dat je het allemaal wil organiseren ook dit berichtje heb je weer tip top verzorgt echt superleuk
    Groetjes Esme

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk idee, maar hoe verstuur je de koekjes? Ik ben nl bang dat als ik lekkere koekjes bak, ze al taai zijn voordat ze aangekomen zijn????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waarom zie ik mijn berichtje niet terug? test test...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey hey,

      ik moet ze eerst goedkeuren, dan pas worden de berichtjes zichtbaar. Dit heb ik gedaan omdat er geregeld spam berichten binnenkomen.

      De koekjes kan je verzenden in een brievenbus doosje. Je bakt lekkere koekjes ( decoreert ze eventueel) Doet ze in een zakje. Bijvoorbeeld met een leuk lintje zodat er weinig tot geen lucht bij komt. Ik leg zelf altijd wat papier in de doosjes zodat de koekjes zacht liggen. en je kan ze eventueel ook met icing op de papiertjes of doosjes plakken zodat ze niet verschuiven.

      De post komt meestal een dag later al aan ( als je het niet in het weekend op de post gooit)

      Dus dan komen de koekjes nog vers aan:)

      Verwijderen