zaterdag 22 december 2012

Koekjes recept!

Het is alweer bijna kerst en wat is er nu leuker dan kerstkoekjes maken! Deze mooie koekjes verbazen je gasten of zijn super leuk als cadeautje! ALs ik koekjes maak met royal icing bak ik vaak gewoon zandkoekjes. Die vind ik zelf het lekkerst met de icing. Dus vandaag deel ik jullie mijn recept voor zandkoekjes, niks spannends maar wel heel lekker!

Zandkoekjes:

ingredienten:

- 250 gram boter
- 150 gram poedersuiker ( gezeefd)
-15 gram vanille suiker
- 3 gram zout
- 270 gram patentbloem ( gezeefd)

Werkbeschrijving:

Meng de boter met de poedersuiker, vanille suiker en het zout. Kneed de patentbloem erdoor en vorm een bal. Verpak het deeg in alluminiumfolie en laat het 1 uur rusten in de koelkast.

Bestuif je werkvlak met bloem en rol het deeg uit tot een lap van ongeveer 3mm dik. Steek er leuke kerstvormpjes uit(  als je geen kerst uitstekers hebt kun je ook van papier vormen maken en deze op het deeg leggen en dan uitsnijden)

Bak de koekjes ongeveer 15 minuten in een voorverwarmde oven van 170 graden.

Heel veel plezier in de keuken met het koekjes bakken en morgen deel ik mijn recept voor Royal icing! zodat jullie ook je koekjes kunnen versieren !

Veel Liefs Denise

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk de stempel die je in je koekjes drukt.
    Ik ruik je koekjes hier!! Oh nee het is mijn oudste ze is een cake aan het bakken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ruikt lekker he de geur van vers gebakken koekjes! wat voor cake maakt je dochter?

      Verwijderen