zondag 30 december 2012

mini oliebollen

Daar was ik weer, ik val jullie wel lastig vandaag. Maar ik wou toch nog even delen hoe mijn oliebollen experiment is afgelopen.

Vandaag heb ik geprobeerd mini oliebollen te maken met de cakepopmaker.

En dat is gelukt!

Ik heb oliebollen gemaakt en oliebollen met krentjes. Ze zijn wat droger dan wanneer je ze frituurt. maar dat vind ik eigenlijk wel lekker.
Mijn vriend zij dat het net zo smaakte als pannenkoeken. Niet  helemaal de bedoeling maar wel lekker!



Nou en wat heb je daar dan voor nodig?

- Een oliebollen mix ( koopmans)
-  2 eieren
- 300 ml water
- en een cakepopmaker.

Volg de beschrijfsaanwijzing van de oliebollen mix, als het deeg klaar is kan je de cakepopmakeraan zetten. Ik deed dit in de schuur vanwege de stank ( ookal vond ik die eigenlijk wel meevallen)

Vul de gaatjes van de cakepopmaker weer driekwart met het oliebollen beslag.
Doe de cakepopmaker dicht en bak de oliebollen 6 min.
Draai ze om en bak ze dan nog 2 minuten.

De deksel van de cakepopmaker kwam los bij mij doordat de oliebollen mix meer rijst. Maar hij bakte wel door dus dat is geen probleem. Je kan ook de gaatjes wat minder vullen dan rijst het ook minder.

En dan heb je heerlijke oliebollen! Ik heb eerst de mix gebruikt zonder de rozijnen en krenten. En daarna de andere helft wel krenten en rozijnen toegevoegd.

Nu nog even een foto met doorgesneden oliebollen kunnen jullie ze ook nog van binnen bekijken.

 
Nou ik hoop dat jullie er nog wat aan hebben voor oudjaarsavond!

Veel Liefs Denise


Ow ps. vergeten jullie de wedstrijd niet?? Jullie hebben nog maar 2 dagen!



3 opmerkingen:

  1. Hé, wat leuk. En dat heb je snel uitgeprobeerd :-)
    Zou het dan ook lukken met pannenkoekendeeg? :-D Dat zal misschien zwaar worden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat het wel lukt hoor! volgens mij is pannenkoek met appeltjes deeg heel lekker in de cakepop maker:) mijn vriend vroeg ookal meteen wanneer die kwamen dus dat wordt hier zeker uitgeprobeerd:)

      Verwijderen
  2. Hej hoi, hoeveel haal je er ong. uit een pak?

    BeantwoordenVerwijderen