vrijdag 31 mei 2013

Aardbeien

Jeej de aardbeien beginnen weer te groeien! Nu hopen op flink wat zon deze week en dan heb ik snel weer heerlijke verse aardbeien, dus ik dacht meteen zijn er geen koekjes met aardbeien op internet te vinden? Natuurlijk wel ! en dit recept heb ik gevonden op dit blog.

Recept: Aardbei Slagroom koekjes


 




Wat heb je nodig

350 gr aardbeien zonder kroontje en in kleine blokjes
1 theelepel (verse) citroensap
8 eetlepels suiker
350 gr  bloem
2 theelepels bakpoeder
½ theelepel zout
85 gr koude ongezouten boter in blokjes
165 ml slagroom
Poedersuiker

Hoe maak je het


Verwarm de oven op 180 graden. Meng aardbeien, citroensap en 2 eetlepels suiker. In een kom mengen: bloem,bakpoeder, rest van de suiker en zout, tot een grove kruim. Roer slagroom door het kruim tot het deeg een bal begint te worden, roer dan de aardbeien erdoor.

Met een eetlepel maatschepje of een ijsbolletjes schep ballen van het deeg op een met pakpapier beklede bakplaat, leggen, hou genoeg ruimte rondom de bolletjes deeg.

Bestrooi de bolletjes met poedersuiker en bak vervolgens in de oven tot goudbruin( 20-25 minuten). Laat afkoelen op een rooster. Je kunt de koekjes 1 dag bewaren in een luchtdichte koekjesdoos, maar het beste eet je ze meteen op.
 
Klinkt heel lekker dus zodra mijn aardbeien rijp zijn ga ik ze zeker proberen!
 
Veel Liefs Denise
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten