maandag 6 mei 2013

Chocolade cupcakes

Wow alweer 40 Volgers! Welkom aan alle nieuwe volgers, leuk dat jullie er bij zijn gekomen:) Nog 10 volgers en dan gaat het bonbon doosje eruit! Dus vergeet niet te reageren op het candy bericht!

Vandaag heb ik weer is in de keuken gestaan, lekker chocolade cupcakes gemaakt. Maar dan ook alleen van chocolade! Er komt geen cake aan de pas! Het zijn namelijk bonbons in de vorm van een cupcakeje.


De roze cupcakes zijn melk chocolade cups met witte chocolade ganache in Aardbeien smaak

en de bruine zijn melk chocolade cups met praline.

Ik heb de cups gemaakt van een bonbon mal die ik een keer bij de aldi heb gehaald.  Normaal zien de bonbons er zo uit..

Maar op zijn kop zijn het hartstikke leuke cupcake bakjes. Dan  vulling erin spuiten en klaar is kees:)

Volgende keer moet ik dan wel geduldig wachten tot de ganache ook hard genoeg is. Want nu zakte de toeven zo in, En zijn daarom niet zo hoog geworden. 



Ach naja ik vind ze toch schattig geworden. En de praline cupcakes zijn gelukkig wel goed gelukt:)

 
Ik wou de cupcakejes graag uitproberen en ik heb weer het een en ander geleerd. Volgende keer worden ze nog mooier en dan gaan ze mee naar de Markt in de Tuin in Wamel op 8 juni. Nu alleen nog een mooi prijsje bedenken.

Veel Liefs Denise



5 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er allemaal weer mooi uit Denise, en wat ik altijd zeg , het zal ook wel lekker zijn.
    groetjes janie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er echt overheerlijk uit!!! water loopt uit de mond!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zien er echt ongelooflijk lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ongelooflijk leuk gedaan met deze cupcakebonbons, ze zien er idd jammie uit. Heb jij nog leuke tips om chocoladeletters te verwerken, ik zat zelf te denken een iets met koekkruimels en gesmolten chocola.....
    groetjes Esmé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey,

      Je kan ook flikken maken chocolade letter smelten tempreren en dan in rondjes spuiten. die kan je met van alles bestrooien. Je kan ook chocolade tegels maken met noten en gedroogd fruit. Maar dat kan ook weer met koek kruimels. Eigenlijk kan je er alles mee doen waar je chocolade voor zou smelten. Zelfs bonbons maken:)

      Verwijderen