dinsdag 20 november 2012

How to: chocosticks

Mijn eerste echte berichtje op mijn nieuwe blog. En ik dacht laat ik meteen maar beginnen met een how to, en wel eentje met chocolade. Want ik ben gek op chocolade! En het is meteen leuk om te maken als klein kerst cadeautje.

How to: Chocosticks
Chocosticks. zijn blokjes chocola aan een stokje. Als je ze in warme melk roert krijg je chocolade melk! heel lekker en ook nog is leuk en makkelijk om te maken.

snij de chocolade klein



daarna smelt je de chocolade aubain- marie. ( een kommentje met chocolade in een pan met water) Voeg eventueel wat kruiden toe. ik heb Vanille en kaneel gebruikt. PAS OP!!! vanille aroma van de supermarkt bevat water, hiervan gaat je chocolade schiften en kan je het niet meer gebruiken. gebruik of vanille suiker of pure vanille extract. ( kan je ook zelf maken, die how to volgt binnenkort)



Giet de gesmolten en gekruide chocolade in de ijsblokjes vorm ( de vorm moet wel siliconen zijn)







Steek daarna de stokjes erin! ik heb op het stokje gezet welke kruiden erin zitten. Zo kan ik ze uit elkaar houden, maar is natuurlijk niet nodig.




even in de vriezer laten uitharden en dan kan je de chocosticks uit de vorm halen.

Veel Liefs Denise

4 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor deze duidelijke uitleg.
    Ik ben net als jij gek op chocolade en chocomelk vind ik heerlijk.
    Meestal neem ik een beker warme chocomelk voordat
    ik naar mijn nachtdienst ga.
    Zo heet mogelijk,vooral in deze tijd van het jaar en dan stap ik lekker warm op mijn fiets om naar mijn werk te gaan hihihi.

    Liefs, Sieta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha precies zo hoort het zeker in de winter! succes laat je ze zien als ze klaar zijn ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OK, zooooo doen ze dat dus! Ik heb daarstraks nog chocomelk gemaakt met warme melk en zo'n chocostick gedronken. Mmmmm!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zijn idd errug lekker, maar best wel prijzig! nu kan ik ze zelf maken:0) een mooie verpakking erom en je hebt een leuk cadeautje!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen