woensdag 28 november 2012

Chocolade weetje

Nog maar twee volgers en dan gaat de candy eruit! Het gaat zo snel en wat leuk dat jullie allemaal mijn give away op jullie blog delen! Dat heeft zeker geholpen. Ik hoop deze week toch nog wel de laatste twee volgers te krijgen zodat de candy eruit kan !

Laats vond ik een leuk artikel over chocolade op het internet.  Had hem meteen opgeslagen alleen nu weet ik de bron niet meer! Maar ik wil het artikel toch graag met jullie delen.


Chocolade eten om slanker te worden?

 

Uit onderzoek is onlangs gebleken dat mensen die meer chocolade in hun dieet verwerken over een lagere Body Mass Index beschikken. Kort gezegd; frequente chocolade-eters zijn slanker dan mensen die geen chocolade eten. Dit is een grappig feit, gezien de heersende wijsheid altijd heeft beweerd dat chocolade niet goed is voor de lijn! Als je wilt dat je vriend of vriendin wat strakker in zijn of haar vel komt te zitten, dan laat je regelmatig chocola bezorgen.

Onderzoek
Het onderzoek is gebaseerd op de resultaten die de wetenschappers hebben vergaard uit het eetgedrag van 1000 mannen en vrouwen. Van ieder persoon is het gewicht, de lengte en de consumptie van chocolade gemeten, waarna de conclusie kon worden getrokken dat slanke mensen met regelmaat chocolade eten. Zij namen over het algemeen ook meer calorieën tot zich, dan de mensen die dit niet doen. De onderzoekers concludeerden dat de chocolade-eters hun gewicht beïnvloeden door middel van corrigerend gedrag, zoals regelmatig sporten.


Waarom?
Mensen die chocolade eten zijn volgens het onderzoek niet alleen slanker, omdat zij over het algemeen meer bewegen. Het bestanddeel cacao schijnt bovendien een erg positieve invloed te hebben op onze stofwisseling, wat ervoor zorgt dat er minder vet per calorie wordt opgeslagen. Om die reden worden de extra calorieën van chocoladeconsumptie gecompenseerd. Kortom; slanke mensen die het cacao bestanddeel eten, beschikken over het algemeen over een betere stofwisseling en vertonen meer lichaamsbeweging.


Het onderzoek toont dus niet aan dat de consumptie van chocola ons dunner maakt. Het toont aan dat choco-consumenten statistisch slanker zijn, een betere stofwisseling hebben en meer sporten. Er is dus niets mis met een regelmatig stuk chocolade!

Mocht je de bron kennen hoor ik het graag!

Veel Liefs Denise

5 opmerkingen:

  1. Ik zal ook nog even een linkje op mijn blog plaatsen voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ow wat lief alvast bedankt! mijn swap voor jou ligt trouwens klaar om op de post te gaan! als bedankje voor die super leuke fimo chocolaatjes!

      Verwijderen
  2. Haha, ik heb vooral tijdens "de dagen van de maand" veel behoefte aan chocolade :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hol meteen naar de supermarkt en ga even flink inslaan hahaha.... Nee, neem eerst een beker chocolademelk en tussen de middag een extra laag vlokken op mijn boterham. Ohhh mijn dag kan niet meer stuk. Dank je wel.
    En nu volgende week niet met een stukje komen dat het wel pure chocolade moet zijn, want dat vind ik niet lekker.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo wat ben ik blij met dit bericht hihihihi.
    Ik ben stapel gek op chocolade en neem regelmatig een, twee, drie stukje,of een hele reep.
    Tja de extra kilo's komen daar dus niet van, oeps, niet als ik wat meer beweeg.
    Moet toch maar mezelf maar eens voornemen om wat minder achter de computer te zitten en wat meer te bewegen hahaha.

    Liefs, Sieta

    BeantwoordenVerwijderen