dinsdag 28 april 2015

Book review: bonbons van Kees Raat


Vandaag een bookreview op het programma, Iets nieuws in mijn blog rep tour maar iets wat jullie zeker vaker tegen zullen komen. Zelf ben ik begonnen met bonbons maken toen er nog helemaal niet zoveel informatie over werd gedeeld. Ik vond beetjes informatie op internet tot ik de beetjes informatie had gecombineerd tot een lekker recept. Later vond ik ook boeken met lekkere smaak combinaties , technieken of nieuwe chocolade producten die ik dan ook wel eens wou proberen. Een aantal boeken waren en zijn voor mij nu nog steeds heel nuttig andere wat minder. En welk boek moet je dan kopen als je ook bonbons wilt leren maken ? Dat leek mij dan voor jullie weer nuttige informatie dus de boeken ga ik een voor een met jullie doornemen, dan kunnen jullie zelf bekijken of het boek waardevol is of niet voor in jou collectie.

Vandaag gaat de review over het boek bonbons van Kees Raat. Stiekem kan ik al wel verklappen dat dit een van mijn favoriete boeken is! Daarom begin ik dan ook met dit boek. Het objectieve is er nu meteen wel af... Maar de rest van de review zal ik zo objectief mogelijk de informatie verschaffen, ach ja soms ben je gewoon zo enthousiast he dan glipt het er door heen;)




Gebonden: harde kaft
136 pagina's
Met illustraties
Oktober 2007
532 gram
209 x 160 x 20 mm
Fontaine Uitgevers B.V.
prijs: 14,95



Kees Raat. de befaamde chocolatier die ooit unlimited delicious oprichtte in Amsterdam, geniet nu landelijke bekendheid vanwege zijn aparte combinaties met chocolade.  En dat lees je ook terug in het boek.

 

In de inleiding van het boek vertelt hij eerst wat over waar chocolade vandaan komt. Waarna hij daarna verschillende technieken uitlegt om te kunnen werken met chocolade. In de inleiding gaat hij in op zeer nuttige technieken die je ook thuis kan uitvoeren. Deze technieken heb je voor elk recept weer nodig.

Na de inleiding volgen  47 recepten voor bonbons, XL-bonbons, truffels, lollies en chocolademelk vol met aparte en interessante smaak combinaties.  De receptuur is mooi vorm gegeven met veel foto's.


Ik kijk nog steeds geregeld in het boek op zoek naar bijzondere maar lekkere smaak combinaties.

 
 
Score van het boek:
Vormgeving boek: ++ duidelijk
receptuur:++ lekker en bijzonder niet iets wat je zomaar op google vindt.
voor:  gevorderde, de technieken die worden beschreven zijn nog vrij ingewikkeld. Het boek is daarom het beste voor iemand die al eens eerder met chocolade heeft gewerkt.
prijs kwaliteit verhouding: Super! Mooi boek met veel bijzondere recepten voor een zeer schappelijke prijs van 14,95






 Ik hoop dat jullie met deze review een beetje een beeld hebben gekregen of dit boek ook iets voor jou collectie is. Als er nog meer vragen zijn stel ze hieronder gerust en ik doe mijn uiterste best om ze zo snel mogelijk te beantwoorden.

Veel Liefs Denise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten