vrijdag 17 april 2015

Turbulente week !

Wat een week was dit, Er is echt van alles gebeurd goed en minder goed, grote en kleine beslissingen. Er is in ieder geval veel gebeurd voor de pilot van ChoKaChoKa. Het chocolade atelier met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst die ik zo graag wil starten.


Logo ChoKaChoKa
Wat vinden jullie van het nieuwe logo ?

Als eerste deze week was er een grote verrassing. Via de mail kreeg ik een aanvraag voor een workshop. Dat gebeurt natuurlijk wel vaker, maar deze was wel heel speciaal. De workshop is namelijk niet voor particulieren, maar voor een bedrijf die noten en gedroogd fruit verkoopt. Het personeel is voor de leuk begonnen met choco pinda's verkopen. En dat willen ze nu ook met bonbons, Of ik ze bonbons wil leren maken..Wat een eer! En het mooiste ze hadden mij gewoon gevonden via Google. Dit verhaal krijgt zeker een vervolg, Wat een eer dat zij mij uitkiezen en wat een leuke opdracht. 

Ten tweede had ik deze week de Quickscan bij de RIBW voor het onderaannemerschap dagbesteding. 
We zijn goedgekeurd om dagbesteding aan te bieden! Nu nog een gesprek over de financiĆ«n en dan kunnen we beginnen. Je begrijpt dat we dit natuurlijk wel moesten vieren met een chocolade taart! 

Als derde had ik nog een pitch bij Nest in Utrecht. Zij hebben een pop up store op Hoog Cathrijne, Hier wou ik graag mijn bonbons verkopen. Helaas ging de pitch niet zo goed. Voor mij was een jongen die ook chocolade verkocht. Hij vertelde een groot deel van een verhaal die ik ook wou vertellen. Omdat ik vond dat ik niet weer precies het zelfde kon zeggen heb ik op het laatste moment mijn pitch aangepast. Helaas kwam dit op de jury over of ik te veel wou overtuigen. En dat was ook zo want opeens moest ik het opnemen tegen een andere chocolade maker, en uit Utrecht nog wel! De banden met Utrecht vinden ze belangrijk en die heb ik helaas niet. Dus ik ben bang dat dit niks wordt.  Ach ja het officiĆ«le oordeel moet ik nog horen en ik heb het geprobeerd. Ik heb er tenminste weer wat van geleerd. Laat je niet intimideren door anderen en vertel gewoon jou verhaal zoals die is !


En dan als laatste misschien wel de grootste stap deze week... Voor mijn minor ondernemen werkte ik bij DOE-Arnhem. Een communicatie bedrijf waar studenten het bedrijf runnen. Ik had daar de functie Algemeen directeur en financieel manager. Ja Ja grappig he voor iemand die niks met cijfertjes kan ;). Afijn hier ben ik aan het begin van de minor mee begonnen omdat ik gewoon beter leer in de praktijk dan in de schoolbanken. Maar recent kwam ik er achter dat de andere studenten de andere dagen niet naar school hoefde als wij bij DOE waren. Zij hoefde slechts een dag langer naar school. Dat betekend dat zij 3 dagen meer hebben om aan hun bedrijf te werken! En eerlijk gezegd begon dat te spelen in mijn hoofd.. ChoKaChoKa gaat hartstikke goed, zo goed dat ik soms de chocolade productie niet eens bij kan houden. Moet je nagaan alle gesprekken en afspraken die erbij komen voor het opzetten van een pilot. Eerlijk gezegd kon ik die 3 extra dagen goed gebruiken.. Maarja waar je aan begint moet je afmaken. Zo ben ik tenminste opgevoed en vind ik een mooie waarde. Maar aan de andere kant wil ik dalijk wel verder met mijn chocolade atelier. En tja ik wil wel graag zakelijker leren denken, en dit is toch echt een zakelijke beslissing.. Dus na overleg met mijn collega's heb ik besloten om te stoppen bij DOE. Vandaag was mijn laatste dag. Vanaf volgende week ga ik een dag extra naar school en full pull aan ChoKaChoKa werken. Ik ga mijn collega's missen maar stiekem heb ik ook heel erg zin om mij eindelijk helemaal op mijn droom ChoKaChoKa te kunnen focussen. Dus de eerste grote zakelijke beslissing is genomen en stiekem ben ik best trots. Binnenkort zullen jullie hier dus veel meer actie zien! 

Veel Liefs Denise 



1 opmerking: